orang kata "kemana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi" hmmm tapi kadang2 kuah tu tumpah juga atas roti canai.. ada sesetengah orang kata muka anak aku sama ngan aku ( tapi isteri aku lak jelous ) kadang2 dia orang kata muka anak aku iras isteri aku.... hmmmm iyelah umi dia kan.
amni penyejuk hati aku. apapun keadaan tiap kali teringat dan mengingat kat amni pasti hati aku sejuk, reda dan tenang. terlalu besar nikmat Allah. cuma kadang2 kita yang terasa dan saja2 buat tak rasa. sekarang anak aku dah nak masuk 11 bulan. amni tengah aktif sangat sekarang ni. ke hulu ke hilir merangkak dalam rumah. kadang2 tak sedar dah sampai kat dapur cari umi dia hahaha... tak terkejar aku. paling seronok dia cakap "atah" macam ayah jer bunyinyer.... jadi aku anggap "atah" tu ayah lah.... amni dah kenal dengan aku.... sebak je rasa waktu balik kerja dan amni ada kat rumah.... sebabnya... bila aku masuk jer dalam rumah terus dia merangkak dengan laju ke arah aku..... huh.... sebaknyer aku... dan di situ terasa nikmat yang Allah kurniakan...
" atah atah.......... atah atah " ujar amni sambil tersenyum menampakkan empat batang gigi bahagian atas dan dua batang gigi bahagian bawah. aku turut tersenyum.
k lah.... nak sambung buat jadual waktu sem depan

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.