Emosi: Elemen yang adakalanya tidak stabil

Tidak semua hari, aku beremosi terkawal...

adakalanya emosi aku terganggu...

cuma, bagaimana untuk aku mengawal emosi...

dulu, masa kecik2, aku tak pernah nak fikir pasal sebarang masalah. apa yang aku fikir hanya main dengan kawan2, tengok cerita kartun dan makan. itu saja. aku rindukan masa kecik aku dulu. sentiasa seronok. yang tak seronok pon sebenarnya seronok bila difikirkan kembali.

sekarang, bila dah semakin dimamah usia dan ada tanggungjawab, banyak perkara yang aku fikirkan, kekadang yang tak patut fikir pon aku fikirkan jugak. sekarang aku fikir persekitaran hidup aku dan permasalahan yang wujud dalam circle hidup aku. ya... aku betul-betul rindu dengan zaman kecik aku dulu. rindu sangat. rindu sangat dengan mandi sungai, masuk hutan dan macam2 lagi.

aku tak boleh elak semua masalah dan kelangsungan hidup tu. aku harus akur. ya... cuma kadang2 aku tak sedar aku dah ada semua tanggungjawab tu. hmmm....

aku cuba untuk mengatasi semua ni...

p/s: sambungan cerpen aku dah siap, nanti aku upload dalam dua peringkat.

2 comments:

ishaharom 11:18 AM  

ooo..mkn jajan byk nih...tu yg kembang tuh.huhuhuhu....

askRAIN 6:38 PM  

wakakakaka.....

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.