Perjalanan: Esok aku dan keluarga balik Kelantan












































Balik Kelantan lagi..

satu perjalanan yang jauh tetapi aku seronok. sebab perjalanan ke sana di penuhi pemandangan yang cantik. aku suka sangat. kekadang tak rasa penat pon. cuma bila dah lama dalam kereta tu terfikir jugak bila nak sampai...

insyaAllah esok lepas waktu pejabat aku bertolak ke klate. aku cuba balik malam dari rumah aku kat perlis. selalunya dari perlis aku bertolak siang. kali ni aku pilih malam. sebabnya.... nak kurangkan waktu anak aku yang sulung tu "bermain" dalam kereta. kalau dia "main" huh tak terkawal aku. umi dia pulak dengan adik hamzah amni. lagipon malam cuaca sejuk dan bolehlah amni tidur. cuma untuk aku, tak berapa nak enjoy kut sebab tak dapat tengok pemandangan yang menarik. gelap.

balik klate kali ni aku nak buat aqiqah anak aku nombor 2, hamzah. dah beberapa kali tunda. kali ni harap jadik. dengar khabar mak mertua aku kata ada beberapa kenduri pada hari yang sama aku nak buat aqiqah tu. hmmmm... tapi aku teruskan jugak. cuti tak selalu dapat. hamzah masih demam.... harap hari ni dia sihat.

planning lain masa kat klate tu... hmmm mungkin aku akan ke pantai seri tujuh kut.... menyahut cadangan en taher supaya aku bercuti... tq en taher dengan cadangan tu... sambil bawak amni jalan2 main tepi pantai. aku pulak... takkan nak main2 gak tepi pantai tu kan pelik pulak orang tengok.... aku pantau anak aku mungkin. dan harap jugak orang tak ramai... (sebenarnya orang ramai dan sesak kut... KB jangan cakap la... cuti sekolah maaaa...)

tunggu lah entry aku yang akan datang.... mungkin ada entry pasal percutian aku.....

1 comments:

dordox08 2:04 AM  

sye pom blik qlte jgk esk...huhu bestnya...cti

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.