Berpergian: Keluar seminggu


Tajuk yang agak Cliche....

Minggu depan ada kerja yang perlu dibereskan di Kuala Lumpur. Seminggu jugak lamanya. aku jarang terlibat dengan hal pentadbiran. jadi, ini merupakan kali pertama aku perlu keluar. biasanya aku hanya hadir untuk kursus yang diadakan sekitar tempat aku bekerja sahaja. sahabat sepejabat yang lain memang kerap keluar untuk memenuhi keperluan pentadbiran.

sebenarnya...

aku amat berat untuk meninggalkan keluarga... isteri dan dua orang anak aku. ya, amat berat. sebabnya, isnin hari aku pertama aku ke KL tu adalah hari appointment anak sulung aku dengan Dr pakar di hospital kangar. Tonsil, perjumpaan susulan dengan pakar. sebelum ni sample darah dari Amni dah diambil. Keputusannya adalah pada 7 mac. Aku tak tau apakah tindakan susulannya. dan sebagai ayah, aku amat berharap berada berasama. ya.. memang isteri aku yang akan berada bersama anak aku. itupon mujur isteri aku tolak arahan ke KL (dia pon kena pergi KL macam aku jugak). semoga Allah permudahkan urusan isteri dan anak aku.

sebab yang kedua, penglaman aku, dulu masa aku kecik hingga dewasa, aku dan adik beradik jarang juga jumpa abah aku. sebabnya dia kerap keluar atas urusan pejabat. yang sentiasa ada disisi kami, ibu. ada kesan pada aku, aku agak kurang rapat dengan abah. ya... kasih sayang abah terhadap kami tetap hebat. abah tak biarkan kami. cuma kebersamaan itu kurang. kami faham, semua tu atas urusan kerja yang perlu dipatuhi.

inilah dua sebab kenapa aku tak suka untuk "outstation"... ya sebelum aku nikah dulu kerap juga aku outstation, itupon sebab aku belum ada tanggungjawab. bujang.

hmmm... aku harap aku tak diarahkan ke "outstation" lagi...

0 comments:

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.