Penilaian dan Penaksiran..... Ketelusan dan Kejujuran.

Seawal pagi aku dah mulakan hari dengan ujian... hari ni dua ujian aku jalankan. pagi tadi hujan lebat sangat..... ujian bukan untuk menyusahkan pelajar atau individu tertentu. tujuan utama ujian adalah melihat sejauh mana kefahaman kita tentang sesuatu isu atau subjek tertentu. kalau nak ikutkan aku pon tak nak ujian.... tapi ujian perlu untuk aku tahu ditahap mana aku sekarang....

isunya.... katalah hari ujian tu kita tak sihat.... sakit kepala, selesema atau putus cinta.... hehehe... pasti keadaan tu akan ganggu kita betul tak. secara langsung perkara tu jugak akan ganggu proses menjawab soalan.... hmmmm macam mana tu.... tak diambil kira ke..... cuba fikirkan.... nak bagi komen pon boleh.... silakan.


"...patah sayap bertongkat paruh..." rangkap lagu zainal abidin... tajuk lagu aku lupa. salah sorang pelajar yang kurang sihat datang jugak untuk ambik ujian.... bagus....

ada yang sihat tapi tak datang atau lewat..... hmmmm fikirkan. aku ingin jadi insan yang selalu memaafkan.... hmmm..... cuba.....





ujian sebelah pagi...... fasa awal semua orang tekun..... fasa awal..








dari pandangan belakang..... masih lagi fasa awal.... cuma ada beberapa orang dah mula "kepanasan".......





sebelah petang ada satu lagi ujian.... yang ni pelajar yang ambik ujian tu agak ramai.... 90 +-....

susah sikit nak kawal kalau aku sorang.... aku bawak teman untuk jaga.....





lagi pandangan dari sudut bawah.....

aku akan upload footage yang sempat aku rakam masa ujian tu...





ujian perlu kejujuran.... bukan sahaja kelulusan. jangan sampai sanggup meniru demi untuk menjawab soalan... jangan... orang yang macam ni biasanya orang yang berjaya jawab soalan tetapi gagal dari segi attitude.... kalau orang lain tak nampak tapi ada yang nampak.... Allah....

2 comments:

delliecad 12:36 PM  

ya.. itu betul, en.azrin.. hehe~ :p

patutla asik pegang hp dlm kelas.. abes gmbr kitaorg dlm kelas ke time test en. amik ek?? :P

askrain78 2:49 PM  

isy tak abis aihhhh.... kalau abis penuh ler memory saya....

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.