Antara benar dan kebenaran

Di hatiku...

aku sentiasa bimbang dengan tahap kesihatan anak aku, hamzah... aku akan terus berusaha untuk yang terbaik. aku iringi semua ini dengan bisikan munajat rintihan do'a ke hadrat kekasihku yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang... aku mengaku aku insan kerdil yang banyak maksiat... moga ada keampunan dan pertolongan dari Allah... Maha suci Allah dengan segala kesempurnaan..



jauh dilubuk hatiku... inilah bakal pejuang dan penegak agama tercinta ini Islam ya'lu wala yu'la 'alaihi.... dan pemegang sunnah dan syari'at Islam dengan gigitan gigi geraham...





Seawal pagi...

aku ke nat belakang istana arau... matlamat aku.... carik ikan haruan (sampai la ni aku sukar untuk makan ikan ni... lagi2 kalau aku yang siang... kepala dia macam ular sawa....) untuk wife aku... orang kata makan ikan haruan ni elok untuk luka dalaman dan luaran... ntah ler aku tak tau pulak sejauh mana kebenarannya... yang pasti setakat ni tablet ikan haruan pon aku beli... ikan haruan hidup sekilo RM 15 pon aku beli.... murah... kalau kat KL ntah berapa hingggit aku tak pasti.... lagi2 kalau kononnya ada nilai perubatan... lagi mahal regenya... menyimpang kejap.... masa aku sekolah dulu rumput jarummas orang kata ada nilai perubatan... padahal rumput tu bersepah jer orang tak sedarpon sepak2 n pijak2... aku tiap kali balik sekolah p cabut rumput tu ngan member aku... dapat lah dua genggam pastu baru balik rumah... sampai rumah aku keringkan pulak sebelum boleh dijual kat kedai sensei... hehehe... teringat zaman sekolah2 dulu.... masa tu aku drive basikal tua... atuk aku beli.... cuma basikal tua tu lain dari yang lain... sebab masa nak beli tu atuk aku suruh aku pilih... jadik aku pilihlah basikal tua warna BIRU... dalam sekolah tu aku sorang jer pakai basikal tua warna biru... yang lain warna hitam... weh apa aku melalut nih.... dah dah dah.... taip perenggan lain n cerita lain plak.... cepat... dah lewat malam ni.... :)




jualan barang kering..... ikan bilis kering... ikan gelama kering... ikan kurau kering... semuaaaaaa yang kering.





sayuq.... tolong tengok sayuq ja naaaa.... yang sebelah kanan tu tak juai... kalau juai pon aku tak nak... sebab dah "ditengok" dek orang ramai... tak privacy dah.... pelik bebudak zaman nih... tu lah antara tanda kiamat dah hampir... orang berbuat dosa di tepi2 jalan n berbangga dengan dosa....

na'uzubillah min zalik...



Dari beranda rumah...

macam tak percaya..... tapi cuba hanga perati tengok.... pastu bagitau aku kat shoutmix sebelah kanan tu... apakah kucing tu kena langgar atau tidak....




ouuuuuuch.........








meeeeeeeeowwwww.....

0 comments:

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.