Kesunyian terasa kembali...

Teratakku kembali hening dengan riuh rendah anak aku, amni main dengan Acu...

pagi tadi...

abah... balik KL

ibu... balik KL

adik bongsu aku... balik KL

mak mertua aku.... balik Klate

sekarang yang tinggal cuma kami empat beranak... sunyi pulak aku rasa. dan inilah masanya untuk aku jaga isteri aku sepenuhnya. kalau sebelum ni mok aku yang banyak buat tapi kali ni kami... aku yang kena banyak bantu isteri aku. cabaran.... memanglah tapi semua ni tanggungjawab aku sebagai suami... isteri, amni dan hamzah...tanggungjawab aku...

kalau malam2 sebelum ni ada orang tolong jaga isteri aku dan anak2 aku kat rumah... jadik sempatlah aku bertarawih berjemaah... mula malam nih aku dapat rasakan aku akan solat secara solo... tak mampu aku nak tinggalkan isteri aku sorang kat rumah... tak larat... baru bersalin... anak aku yang sulung tu aktif sangat...

kalau betul apa yang aku jangkakan.... jadik ramadhon kali ni aku hanya sempat solat tarawih berjemaah sebanyak 3 malam sahaja....

semoga apa yang aku lakukan dikira sebagai satu amalan sunat dan ada ganjaran pahala... insyaAllah...

0 comments:

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.