Minggu lepas 1: Baiki kereta "ferrari" wife aku

Isy.... apasal la kereta ini bunyi dah lain macam sangat ni... macam motor boat pon ada... aku pulak tak reti pasal kereta ni. tapi aku dapat rasakan bunyi tu ada kena mengena dengan ekzos.. cuma aku tak pasti jer... lepas aku tanya beberapa orang kat mana tempat baiki ekzos, aku ambik keputusan untuk ke tempat yang dicadangkan oleh Pakcik Ultromen... dia kata dia pernah baiki "jet pejuang" dia kat situ..... jadik aku pon p lah bengkel tu.... tuan punya bengkel tu namanya Chat.... orang siam.... power gak mamat ni... mula2 dia kata kena ganti box kat ekzos aku tu... kalau kena ganti terpaksalah aku tunggu lama sebab kena tempah dulu... lepastu dia kata dia cuba welding dulu.... memang power.... lepas dia welding keadaan kembali normal walaupon tak seperti asal....

ekzos kereta wife aku dah settle.... lepas ni boleh race semula....

cuma aku tak pasti jangka hayatnya... ikut kata si Chat tu tahan lama gak tu...


Bro Chat tengah welding box ekzos kereta ferrari wife aku...mantoooooop...








ni kereta F1 si Chat... dia bikin sendiri... memang kreatif mamat ni...

pandangan hadapan...




bahagian enjin... kereta F1 ekzos kat depan.... Chat punya kereta enjin kat belakang...



pandangan belakang....

1 comments:

Unknown 9:26 AM  

aku pun repair exzos kat sini gak...bunyi dah mcm kubota..

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.