Minggu lepas 2 : Aku baiki mesin basuh yang tersayang

aha.... satu lagi kerja aku minggu lepas... perkara yang belum pernah aku lakukan sejak 30 tahun yang lepas.... bila keadaan mendesak aku belasah jer... nak beli baru.... gulp... jadi aku ambik keputusan untuk baiki mesin basuh tu... mesin basuh aku tu spesis heavy duty hehehe...

lepas aku barai mesin tu, aku mula cari punca masalah yang timbul yang menyebabkan tempat spin mesin basuh aku tu tak boleh berpusing... huh bukan dia ni.... bukan dia.... pergh memang mencabar.... macam nak bakar jer mesin tu.... dari pagi sampai ke petang aku baiki... pagi aku cek masalahnya... aku jumpa masalahnya... penyendal(hehehe... aku tak tau apa nama benda tu...) dah pecah.... jadik tengah hari aku ke kangar cari spare part mesin basuh tu.... bila dah jumpa kedai (dekat bulatan ke kangar... dekat dengan TNB kangar... dekat dengan celcom) bendanya kecik jer... tapi harganya RM 5/- JE.... ikutlah.... beli jer..

balik rumah aku pon sambung baiki mesin.... alhamdulillah siap jugak akhirnya (walaupon tak sempurna pon.... bak kata wife aku "asal boleh pusing n spin oklah tuuuu..." hehehehe..)



mula untuk "barai"kan mesin basuh tu.... rissssssau aku sebab inilah pertama kali aku buat perkara ni....







inilah senjata yang aku gunakan untuk membaraikan mesin tu...









huh.... apa yang aku buat niiiii.......







eh apa tuuuuu.... yang aku tau itu adalah mesinnyer hehehehe.....

0 comments:

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.