Ramadhan : Mencerna kerinduan Ilahi Rabbi

dedikasi foto dari student aku

hari ke sepuluh ramadhon...

ya bukan mudah untuk menghadapi ramadhon dengan sepenuh tawadu' dan terjaga segala pancaindera dari sebarang maksiat. itulah cabarannya.... bagi aku lah... zaman sekarang bukan cuaca atau keletihan yang aku takut dalam menghadapi bulan ramadhan... tapi mata...lidah....telinga dan hati. dan.... dan bukan juga mudah untuk aku tinggalkan ramadhan. risau dan rindu. risau sebab tak pasti adakah ramadhan ini yang terbaik dalam hidup aku sebelum aku tinggalkan dunia ni... dan rindu... rindu dengan ketengan bulan ramadhon.... pelbagai ibadah dan pelbagai pakej bonus ganjaran dari Allah...

perjalanan hidup yang penuh onak dan duri... berlandaskan hamparan yang rapuh sukar untuk menjamin hari kemudian yang indah. aku sedar semua itu. dunia ini hanya teduhan sementara untuk ke tempat yang kekal abadi. abadi dengan pelbagai ketidakpastian. jarak antara hidup dan mati itu seperti sekelip mata... bekerdip mata.... hmmm tak dicepatkan sesaat dan tak dilewatkan sesaat...

ramadhon hampir meninggalkan kita..... semoga ada berkas yang indah...

0 comments:

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.