Sabtu: 1 hari cuti daripada 3 hari cuti

aku tak tau nak buat apa kalau cuti lama2 camni... 3 hari tu dah kira lama sangat rasanya.. bagi aku kalau lama baik seminggu terus boleh ler aku atur program... bila kena cuti yang aku tak perasan nih (tak perasan perlis cuti israk mikraj) mulalah aku jadi tepu... sebab... sebab aku spesis yang tak suka berjalan2 sebenarnya... cuma bila dah ada keluarga ni aku cubalah untuk berjalan2...

hari pertama cuti... aku ke padang besar. saja jalan2 tengok2 kalau ada seluar bersaiz aku :) (ni antara sebab aku dah mula jogging secara kecil kecilan....) sesambil tu aku bawak anak dan mak kepada anak aku jalan2 (walaupon dah sarat dan tunggu hari jer nak bersalin bila shopping laju pulak dia jalan hehehehe...)

perjalanan balik kami singgah ke ladang burung unta...



dua ekor yang macam kena kuarentin.... tak pasti sebabnya.. tak ada orang yang jaga tempat tu waktu aku sampai... mujur besar, kalau kecik aku sumbat dalam kereta aku...






isy risau aku nak p dekat... takut kena patuk....








beberapa ekor yang lain dalam kandang yang lain....








amni terlebih tertarik dan menarik... mujur burung kasawari / unta tu tak sakit jantung... kalau tak tentu dah pengsan dengar amni menjerit2...






baju yang lain hari yang sama... amni nyorok dalam bag yang umi dia baru beli.... isy2 macam2 betul perangai dia ni....

0 comments:

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.