Semalam dan hari ni

malam ni...

malam ni kami tak masak.... maksud aku masak lauk dan nasi... goreng roti celup telur jer... minum pulak.... aku bancuh radix coco.... kopi radix ada tapi malam ni minum coco pulak....



amni makan roti celup telor goreng.....






beberapa hari ni....

aku dan group kerja aku bertungkus lumus siapkan jadual waktu jabatan untuk sem depan... esok genap seminggu... sepatutnya dapat awal tapi dek kerana banyak perubahan akhir jadual waktu terpaksa ditangguhkan... bagi aku sampai la ni masalah tu tak selesai lagi.. aku nak komen banyak2 pon tak ada perubahan jugak... takperlah apa yang boleh aku aku tulis sekadar melepaskan perasaan yang terpendam... yang tak dapat disuarakan dimana2 kecuali ruangan ni...

aku tak faham apa yang cuba yang dilaksanakan diperingkat pembuat keputusan... aku pelaksana sahaja. suasana sekarang aku rasakan seumpama nak sumbat gajah dalam peti sejuk jer.... ni kat jabatan aku lerkan.... yang akan kena sorakan nanti pastinya orang yang buat jadual waktu... kalaulah orang lain faham perjalanan membuat jadual waktu ni aku rasa ramai yang tak bersuara... yang pelik tu.... bila suruh buat jadual waktu taknak pulak... bila orang lain buat pandai pulak buat komen.... kalau komen sebab salah tulis ke... salah kod ke takper lagi.... ni komen kenapa dia dapat subjek yang dia tak suka... kenapa dia kena mengajar waktu yang dia tak suka.... huh...

macam mana nak bagi semua orang suka... maksud aku nak puaskan hati semua orang dalam masa yang sama.... macamana ye.... cuma aku respek kawan aku sorang ni.... dia ni tak pernah tolak dan bersuara tentang apa saja yang aku sediakan untuk jadual waktu dia... pernah satu sem tu berat betul dia ngajar... java...programming.. dan lain2 dia ok jer... bahkan senyum jer... aku terharu tiap kali aku bagi jadual waktu untuk dia... sem ni pon dia camtu gak... takperlah nanti aku cuba buat surprise untuk dia sem yang akan datang... aku cuba.... :)




manual lagi.....






kekadang manual lagi cepat.... manual lagi human friendly... manual ni ada tolak ansur.... ada system.... tapi sytem tu tak suit dengan kehendak jabatan..... akulah antara orang yang menentang... tentang pon ada sebab... ada orang anti gak ngan aku pasal ni... bagi aku.... aku ada pendirian aku sendiri... dan itulah aku... nak berlakon... rentikan lah.....

4 comments:

Taher 8:10 AM  

Betul kata orang tua-tua "Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul". Sabar je lah.

pkksabah 8:26 AM  

"Sesunnguhnya manusia ini suka berbantah-bantah.."

Jangan ko je yg masuk dalam peti ais tu dah...Susah org nak cari..

pakcik ultroman 12:43 AM  

sabar rain.. memang payah nak siapkan jadual waktu.. lebih2 lagi nak memuaskan ati sume pihak yg sememangnya x pernah merasa puas dgn apa yg disediakan untuknya.. kalo nak arap mudah jer baik bukak poli sendiri..hehe.. pakcik rasa ko kuarkan jer jadual tu.. pandai2 ler diorang nak adjust time diorang.. di mana ada kemahuan InsyaAllah pasti ada jalannya.. apapun pakcik mmg tabik spring.. toin..toin.. dgn usaha gigih ko dan dayang2.. eh.. tersilap..lak.. ajk jadual waktu yg lain :).. jasa dan pengorbanan korang hanya Allah sajer yg mampu membalasnya.. Setiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya.. mungkin buat masa sekarang ko calon yg terbaik utk melaksanakan tanggungjawab ini.. akan datang saper tahu.. mungkin org lain pulak.. :).. apapun tq so much sebab menyediakan jadual buat kami :)

askrain78 11:03 AM  

pakcik: uih... tirrrharu aku... sekadar menjalankan tugas jer

pkksabah: yang boleh masuk dalam peti ais tu gambar jer hik hik hik... kalau orangnyer boleh masuk... ajaib tu hahahaha

taher: dah cuba untuk bersabar... dan sedang cuba untuk teruskan sabar... agi idup agi ngelaban..

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.