Aku pandang monitor atau.... monitor yang pandang aku

aku teringat tajuk posting blog pkksabah.... "minggu melopong"....


hmmm ada kebenarannya tu.... cuma aku rasa hari ni jer kut aku bingung.... bingung selepas seminggu cuti... aku rasa macam ni jugaklah amni rasa pagi tadi masa aku dan umi amni hantar dia ke nursery... kesian aku dan amni... nak buat macammana ek...

aku bukan kaki jalan... nak jalan mana? isy fenin gak ni...

pagi2 lagi opis mate aku dah bagi cadangan... "esok kita main badminton nak..." mula2 aku tergamam gak nak bagi jawapan yang sempurna kat dia... secara pantas aku berfikir tanpa dia sedari hehehe... aku cakap "hah... ok jer"... pelik jugak jawapan aku tu. mungkin lahir dari suasana busannn pagi ni kut ditambah emosi aku yang kurang stabil pagi ni (teringat peristiwa jumaat sebelum balik kampung aritu huh.... manusia memang tak reti jaga MULUT)....

berbalik kepada acara badminton nih... aku macam setuju dengan cadangan tu... lagipon kami tak ke luar dari tanah jajahan tempat keje.... kira dalam kawasan takluk lagi cuma aktiviti sedikit lain.... amacam ada berani... aku dah lama sangat tak main badminton tu.... dulu aku paling handal main badminton... apa taknya semua adik2 aku, tewaskan dengan mudah ditangan aku... aku tak salahkan adik2 aku sebab masa tu depa sekolah rendah lagi... pegang reket pon dekat pangkal hehehe... hmmm adapeluang untuk aku keluarkan peluh esok....

masa ni agak busann sikit... sebabnya.... jabatan sokongan tak bagi semula jadual waktu yang aku bagi kat depa 2 minggu lepas... kalau dah dapat benda tu barulah masa yang ada tak cukup untuk aku hahahaha.... hah tuuuuuuu pon ada orang kata aku tak buat keje.... huh tirrrrrgurisss jiwaku yang seni mempertahankan diri ni uwaaaa... tirrrguris lawan pedang senang nak sembuh... tirrrguris di jiwa... lama makan dalam beb....

lagi.....

aku dah booked service kete kat alor staq.... petang pukui 3.... nak tunggu pukui 3 tu rasa macam jam kat dunia yang fana ni tak bergerak je.... arghhhhh.... siksanya batinku ini...

dan lagi....

eh ada opis mate aku ke rest room.... katanya kat dalam sana AYAQ takdak... pulakkkk.. ni pasai apa pulak ni... selalu sangat takdak air... macam mana aku nak buang air... ni yang berair mata aku sebab mempertahankan diri dari membuang air.... hal ini oleh yang demikian dengan itu maka dengan itu disamping itu semua aku tak leh minum air lah ek.... hmmmm...

lagi dan lagi...

eh aku ni macam tulis novel pulak.... aku punya teori... kalau tulis panjang2 orang MALEH nak baca betul ker teori tu ek... kalau betul aku nak buat Phd untuk kembangkan teori tu.... boleh...

hahahahahaha....

7 comments:

:+:DyLa DeLLieCaD:+: 11:45 AM  

salam en.azrin.. lm x dgr citer?? sehat ke? regarding on your post, sape ckp kalo tulis pjg2 org malas nk baca?? haha~ salah2.. sbb sy suka baca yg pjg2.. haha~

askrain78 12:29 PM  

salam,

sehat dan bertambah sehat..

lama tak dengar citer ker... tak dengar citer lama.... hmmm

teori yang saya agak jer... tulisan panjang tak sama dengan gambor...

gambor boleh cerita banyak benda... tulisan ciput n terhad...

takpe lah nanti saya tulis panjangggg panjang ek...

:+:DyLa DeLLieCaD:+: 12:55 PM  

hahaha~ lama x dgr citer la.. nk dgr citer lama watpe?

erm.. a picture conveys thousand words.. so, watpe nk tulis details kalo nk citer psl gmbr?? sbb gmbr tuh da bley citer ape yg jd without we telling anyone once again about that pic..

just write your own thoughts.. x kira la pjg ke pendek.. it's doesn't a matter.. in fact~

:p

pakcik ultroman 7:55 AM  

bro.. teori ko x betul utk pakcik.. kalo bahan tulisan tu menarik.. macam bro punya.. pakcik lagi suka baca kalo panjang2..hehe.. pagi td pakcik tgk kat bilik termenung jabatan kita masih lagi kegersangan air.. terpaksa ler melepaskan hajat di bilik air jabatan perdagangan.. nasib baik kat sana x ketandusan air macam kita :)

askrain78 8:40 AM  

ih laaa... betol tu... tiap orang lain citarasa... ada yang suka megi kari ada yang suka megi tomyam ada yang tak suka megi pon ada hehehe...

aku memang suka tulis panjang sebenarnya...

tengoklah nanti aku cuba..

adanz 12:31 PM  

hmmm betul betul betul... keberkesanan penulisan ialah apabila pembaca dapat membayangkan apa yang di baca seperti dalam kepala si penulis...

askrain78 1:03 PM  

bro adanz: haah perkara tu lah yang membezakan sorang penulis dengan penulis yang lain.... tapi yang lagi payah bila nak terjemahkan lukisan orang lain... kena pulak yang abstrak huh...

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.