Mesyuarat peperiksaan jabatan

petang tadi ada mesyuarat jabatan....

berkenaan pepereksaan....

saja aku masukkan tajuk ni dalam blog aku...

sebab apa... sebab inilah masanya kami bincangkan beberapa perkara berkenaan dengan prestasi pelajar... ada yang bagus ada yang kurang bagus.... kami pulak nak cuba jadikan depa semua bagusssss....

ada keputusan yang terpaksa dibuat walaupun pahit... tu pengalaman aku... semester ni kali kedua berlaku... pelajar bawah jagaan aku diberhentikan... aku sedikit kecewa tapi inilah keputusan sistem peperiksaan.... di pihak aku.. aku dah cuba sedaya aku... tapi kalau diri pelajar tu sendiri taknak berudah susah gak.... maafkan aku.


giliran aku bentang dah habis.... sekarang giliran orang lain pulak. kelas aku tak ada yang dapat anugerah ketua jabatan... ada yang kata aku buat tak tau dengan depa... :( hmmm sejauh mana aku harus bersama depa... mungkin aku perlu ambil pandangan tu untuk majukan kelas aku tu...





bila dah bentang.... kena buat statistik pulak.... tapi aku isi jer yang compile staf exam... terima kasih kat depa....





p/s: kalau boleh tak nak jadi penasihat akademik secara rasmi.... tak rasmi ok.

4 comments:

pkksabah 7:16 PM  

bila gunna title "PENSYARAH" (wpun gaji cikgu) kenapa kita mengikut trend/gaya "PENSYARAH" waktu di U. Gap yg jauh..Boleh bilang dengan jari Pensyarah U yg perihatin dgn pelajar2 bukan setakat dalam kelas sahaja...di masjid/group usrah/kem outdoors dsbnya.
Yg ni banyak dibawa oleh pensyarah2 poli kita..Setakat hubungan dlm kelas..je..
Pandangan saya..sudahla..tak yah nak ikut gaya Pensyarah U kita dulu..Muhasabah diri kita sendiri. Bukan suruh pelajar kijak kepala kita tapi "Org yg baik ialah org yg baik kepada ahlinya.."

askrain78 6:49 PM  

Ya betul tu... bersyarah bukan makna dah mendidik.... yang penting mendidik anak bangsa menjadi seseorang yang lebih berguna...

pakcik ultroman 1:10 AM  

marilah sama2 mengajar seikhlas mungkin dan melayan pelajar seperti seorang manusia :).. bukan alat yg x berperasaan

askrain78 11:38 AM  

betul tu pakcik ultroman.... aku dengar Dr. Abu Hassan Abdullah kata... pendidikan abad ini adalah pendidikan yang lebih mesra tanpa ada jurang dengan pelajar secara terlalu terbatas dengan jawatan kita... kalau dia adik panggillah adik kalau abang panggillah abang... sekian..

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.