Dua perkara yang sama tapi tempay berbeza

di KL......

Kebetulan sangat...

post sebelum ni aku ada cerita pasal suasana musim durian kat kampung aku. kebetulan pagi tadi ibu aku hantar gambar di bawah ni... kat KL dah musim durian. ibu kata bila nak balik KL. dia kata durian banyak tak larat nak makan. huh.... kalau pon aku balik mungkin masa tu musim durian dah habis...



gambar yang ibu aku sent...

abah aku tengah bersihkan durian. dusun ni dusun durian abah aku dekat hulu langat... dah beberapa kali aku dapat rasa buah durian kat sini.... sedapppp.. kat belakang tu buah durian dah melimpah dari dalam kereta sorong... ni yang aku jelous nih.....










di perlis.....

aku beli durian kampung dekat kodiang. 3RM sekilo gram.... masa aku singgah beli roti canai dekap pauh aku terserempak dengan sorang pakcik ni... dia jual durian kampung gak... saja aku tanya sekilo durian tu berapa RM.... dia kata 2RM untuk sekilo..... duah cantik .... uwaaaaa



amni tengah makan durian....

2 comments:

Taher 9:55 AM  

Yang kat pauh tu memang murah RM2 1 kg, kalau kat Ulu Pauh yang kat tepi jalan Makcik Jual nasi lemak tu RM4 1 kg lagi mahal. Beli durian kampung kena teliti, kalau dah pakar senang le, kalau masih amatur silap-silap balik tak boleh makan ada ulat.

askrain78 12:56 PM  

Betul tu en taher... silap beli luar jer cantik dalam ulat dah buat keluarga... hah yang ni boleh lah buat tempoyak...

saya tak sampai amatur.... tahap test n error baru... :)

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.