Sebelum nak ke meeting

Sepatutnya...


meeting tu mula pukul 9pm ni... nilah pertamakali aku ganti orang besar2... walaupon aku lagi besar dari orang besar tu hahahaha... tapi meeting tu ditunda ke 10pm yang mana aku tak tau pon... tak apalah seba aku bukan orang besar pon.... jadik maklumat tu berkeliaran sekitar orang besar ler... macam mana aku tau... hmmm aku kan ringan mulut... cheeeeeewah... aku terserempak salah sorang orang besar, pastu aku tanya dia.... jadik dialah yang maklumkan kat aku. depa tunda sebab awal pagi tadi kat tempat aku ni ada perhimpunan bulanan...

best jugak....

banyak jugak isi penting yang diamanahkan oleh pengarah tempat aku carik makan nih. aku tertarik cerita tikus dan mentega (aku rasa keju kut sebab bila pulak tikus makan mentega @ majerin hehehehe)... ada 4 ekor tikus.... sekor tu bila nampak keju dah abis terus rasa takder harapan untuk hidup...
sekor lagi aku tak ingat... 2 ekor lagi berusaha cari rumah orang yang buat keju tu... kira macam ada usahalah gitu... yang dua ekoq lagi tu harap orang suduuuu jer kira macam maleh nak keje...




satu lagi cerita pasal kuda.... hmmm... kenapa perlu kita pukul kuda yang laju dan sedang mendahului kuda yang lain... sedangkan kuda yang duk saja dibiarkan makan rumput... itu persolannya...
eh bagi aku mungkin gak kuda yang makan rumput tu dibiarkan makan untuk bertenaga lebih untuk buat kerja2 keras... bajak tanah ker... tarik balak ker.... kisar gandum ker... untuk dapatkan daging dia ker... untuk dapatkan susu yang banyak ker... boleh...




oraitlah... aku nak sedia p meeting sat.... sedia mental dan fizikal... sebab aku jangka meeting tu akan berlangsung berjam jam... kan elok dapat main badminton ari ni....

3 comments:

Taher 11:22 AM  

Persediaan untuk jadi orang besar satu hari nanti, gaya dah ada cuma perlu asah bakat dan kerja keras sikit lagi.

askrain78 3:32 PM  

aminnnn.... doa orang hebat2 ni selalu mustajab.

tapi la ni orangnyer saja yang besar hehehehe

pakcik ultroman 11:30 PM  

pakcik pun tolong aminkan sekali...amin... :)

[ Empunya Blog ]

My photo
Ada apa pada nama... nama memberi ruang kepada si pemakainya untuk menterjemahkan sifat atau sikap yang terkandung disebalik nama. Pengenalan bermula dengan sapaan dan diikuti dengan persefahaman. salam ziarah buat semua

: : Tentang Blog : :

Blog ini adalah sebahagian daripada perkongsian aktiviti seharian aku. Kebanyakannya untuk paparan teman yang jauh dan dekat bagi meneruskan kelangsungan persahabatan.